چرا مهاجرت به آمریکا

چرا آمریکا با وجود همه چالش هایی که داره مقصد اول بیشتر دانشجوهاست؟ چالشهایی مانند: محدود بودن در تحصیل در بعضی رشته ها، محدود بودن در بعضی دسترسی های هنگام تحصیل، سفر به کشور دیگری برای رفتن به سفارت، سختی گرفتن وقت سفارت، سخت بودن گرفتن ویزا، عدم برگشت به خانه برای مدت زمان تحصیل. با تمام این اوصاف چرا بسیاری از ما هنوز نیرو و وقت زیادی را صرف رفتن به آمریکا می کنیم؟ در زیر مواردی رو که میتونه موثر باشه رو ذکر می کنیم.
آمریکا در کیفیت آموزشی و سطح علمی دانشگاه ها رتبه ی یک رو در دنیا داره و قابل مقایسه با کشورهای دیگه نیست. از طرفی، اگر تعداد دانشگاه های آمریکا رو برای پذیرش در نظر بگیریم و قضیه رو احتمالاتی بررسی کنیم، بیشترین احتمال گرفتن یه پوزیشن برای تحصیل رو خواهیم داشت. از لحاظ بورس تحصیلی هم آمریکا بیشترین سرمایه گذاری در علم دنیا رو انجام میده که برابر 49% کل سرمایه گذاری در علم هستش، بنابراین گرفتن بورسیه خیلی راحت تر و بیشتر خواهد بود. یه نکته دیگه هم هست اینه که توی امریکا شما خارجی حساب نمی شین، چون همه خارجی هستند. شما با هر فرهنگ، علاقه مندی و سلیقه ای میتونید در آمریکا کامیونیتی مورد نظر خودتون رو پیدا کنید و این تنوع فرهنگی چیزی هست که در آمریکا به دنبال حفظ اون هستند. نمونه ش هم وجود قانون دایورسیتی که لاتاری از اون سرچشمه میگیره. عامل دیگه بحث زبان جامعه هست. در تمام دنیا زبان محیط آکادمیک در مقاطع تحصیلات تکمیلی انگلیسی هستش ولی در کشورهای کمی زبان جامعه هم انگلیسیه که باعث میشه راحت تر با محیط سازگار بشید و گوشه گیر نشید. بعلاوه در شرایط برابر و کار کردن در پوزیشن های کاری برابر، حقوق دریافتی در آمریکا خیلی بالاتر خواهد بود، حالا بماند که تعداد پوزیشن هایی که مد نظر شما میتونه باشه خیلی خیلی بیشتره. آخرین و نه کم اهمیت ترین، آب و هوای آمریکاست که به آب و هوای جایی که ما توش زندگی میکنیم نزدیکتره و اون آب و هوای سرد نیست که عامل بازدارنده ای باشه برا مهاجرت.
در نهایت، مردم اروپا از امريكا به عنوان Promised Land ياد ميكنند و جمله ی مشهور هم هست که میگه:

“بازگشت همه به سوی اوست”

ویزای تحصیلی آمریکا

دانشجویان خارجی و همراه آنها از چه نوع ویزایی در آمریکا استفاده می کنند؟

ویزای F-1 مخصوص دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل و ویزای F-2 مخصوص همسر فرد دانشجو که وی را به آمریکا همراهی میکند. کسانی که ویزای دانشجویی F-1 میگیرند تنها حق کار کردن داخل دانشگاه آن هم تا سقف بیست ساعت در هفته را دارند. دارندگان ویزای F-2 به هیچ عنوان حق کار کردن ندارند.

اجازه کار کردن دانشجویان خارجی با ویزای F-1 به چه صورت است؟

کسی که ویزای F-1 دارد تنها مجاز به کار کردن در داخل دانشگاه، آن هم تا سقف بیست (20) ساعت در هفته است. نوع دیگر کار از طریق اخذ دوره «کار آموزی» در حین تحصیل (CPT) – مخفف Curricular Practical Training – با داشتن شرایط میسر است.

آیا دوره های کارآموزی در حین تحصیل در آمریکا وجود دارد؟

اگر فرد به مدت یک سال در آمریکا تحصیل کند، اجازه خواهد یافت که با گرفتن واحد کارآموزی، داخل و یا خارج از دانشگاه به شکل پاره وقت و یا تمام وقت تحت عنوان کارآموزی در زمینه رشته تحصیلی خود با کسب اجازه از اداره مهاجرت آمریکا (که از طریق دانشگاه صورت می پذیرد) برای یک کارفرمای خاص کار کند. دوره کارآموزی در حین تحصیل را CPT – مخفف Curricular Practical Training – می نامند. نکته مهم آن که برای CPT، کار فرد حتما باید در زمینه رشته تحصیلیش باشد. مثلا کسی که در رشته مهندسی برق تحصیل میکند نمی تواند برای بازاریابی در یک شرکت تبلیغاتی اجازه کارآموزی CPT بگیرد. همچنین قبل از صدور اجازه کار فرد باید از سوی یک کارفرما دعوت به کار شده باشد چرا که اجازه کار برای آن کارفرمای خاص صادر میشود و فرد متقاضی باید نامه دعوت به کار از کارفرما را به همراه مدارک دیگر برای کسب اجازه کار به دانشگاه تحویل دهد. اگر ساعات کاری فرد زیر بیست ساعت در هفته باشد پاره وقت و خود بیست ساعت و بالاتر، تمام وقت محسوب میشود. بسیاری از دانشجویان خارجی با تعطیلی دانشگاه در فصل تابستان در این مدت به شکل تمام وقت خارج از دانشگاه کارآموزی (CPT) و درآمد کسب میکنند. هر چند که اخذ کارآموزی (CPT) در ترمهای پاییز و بهار هم ممکن است. به طور کلی هر دانشجو می تواند در حین تحصیل حداکثر سه ترم به شکل تمام وقت به دوره کارآموزی (CPT) برود. (CPT) بیشتر از یک سال از میزان زمان OPT فرد میکاهد. برای کارآموزی به شکل پاره وقت محدودیت زمانی وجود ندارد و فرد میتواند تا زمانی که به تحصیل اشتغال دارد به شکل پاره وقت کارآموزی هم داشته باشد.

پس از اتمام تحصیل در آمریکا با ویزای دانشجویی F-1 تا چه مدت میتوان در آمریکا ماند؟

کسی که با ویزای دانشجویی F-1 تحصیلش را در آمریکا تمام کند مجاز است که با همان ویزای دانشجویی خود به مدت یک سال بعد از اتمام تحصیل در آمریکا بماند و با کسب اجازه از اداره مهاجرت آمریکا، کار عملی در زمینه رشته تحصیلی خود کند که به آن (OPT) – مخفف Optional Practical Training – اطلاق میشود. نکته مهم آن که اگر فرد در حین تحصیل بیشتر از یک سال کارآموزی CPT کرده باشد به همان نسبت از زمان OPT مجازش کاسته میشود. بسیاری از دانشجویان خارجی از این فرصت برای جذب در بازار کار و نهایتا مجاب کردن کارفرما به تغییر نوع ویزای آنها به ویزای کار پس از اتمام دوره OPT استفاده می کنند.

آیا دانشجویان در آمریکا ملزم به داشتن بیمه درمانی هستند؟

همه‌ی دانشجویان در طی تحصیل خود ملزم به داشتن بیمه درمانی هستند. هزینه‌های پزشکی در آمریکا بسیار بالاست، به همین دلیل بیمه درمانی شدیداً توصیه می‌شود. ارزان‌‌ترین نوع بیمه تقریباً سالی ۴۵۰ دلار است. برخی کمک هزینه‌های تحصیلی بیمه‌ درمانی را هم پوشش میدهد.

پس از اتمام تحصیل در آمریکا با ویزای دانشجویی F-1 تا چه مدت میتوان در آمریکا ماند؟

کسی که با ویزای دانشجویی F-1 تحصیلش را در آمریکا تمام کند مجاز است که با همان ویزای دانشجویی خود به مدت یک سال بعد از اتمام تحصیل در آمریکا بماند و با کسب اجازه از اداره مهاجرت آمریکا، کار عملی در زمینه رشته تحصیلی خود کند که به آن (OPT) – مخفف Optional Practical Training – اطلاق میشود. نکته مهم آن که اگر فرد در حین تحصیل بیشتر از یک سال کارآموزی CPT کرده باشد به همان نسبت از زمان OPT مجازش کاسته میشود. بسیاری از دانشجویان خارجی از این فرصت برای جذب در بازار کار و نهایتا مجاب کردن کارفرما به تغییر نوع ویزای آنها به ویزای کار پس از اتمام دوره OPT استفاده می کنند.

آیا دانشگاه‌های آمریکا امکانات خوابگاهی (Dorm) در اختیار دانشجویان خارجی قرار می دهند؟

بله، اما برخلاف ایران این امکانات مجانی (و یا حتی ارزان) نیست. دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها در ایالات متحده موسسات تجاری‌ای هستند که برای ادامه حیات خود باید درآمد داشته باشند. این موسسات دارای خوابگاه (Dorm) و یا آپارتمان/سوئیت در داخل محوطه دانشگاه (affiliated) جهت اجاره می باشند که در بیشتر مواقع هزینه آن ارزانتر از حالتی که شخص آپارتمانی را در نزدیکی آموزشگاه اجاره کند، نیست. برخی خوابگاه‌ها خدماتی شامل صبحانه و ناهار نیز ارائه می نمایند (البته نه مجانی! هزینه آن را از قبل خواهید پرداخت). امتیاز خوابگاه (Dorm) این است که در محوطه دانشگاه قرار دارد و شما را از پرداخت هزینه رفت و آمد روزانه معاف می سازد. در کل، معمولاً بهتر و مقرون به صرفه‌تر است که به جای استفاده از خوابگاه محل راحتی در نزدیکی آموزشگاه اجاره نموده و آنرا با یک هم اتاقی (Roommate) شریک شوید.

نرخ معمول اجاره خانه در ایالات متحده آمریکا چه قدر است؟

نرخ اجاره و به طور کلی، هزینه زندگی، ایالت به ایالت بسیار متفاوت است. برخی ایالات مانند کالیفرنیا بسیار گران‌تر از سایر ایالات هستند. به علاوه، کلان شهرها، از جمله نیویورک، شیکاگو، بوستون، لس‌آنجلس و غیره از شهرهای کوچک‌تر یا نواحی روستایی گران‌تر هستند. متوسط نرخ اجاره آپارتمان‌های یک خوابه در شیکاگو ممکن است به 500 دلار برسد؛ اما در برکلی، در ایالت کالیفرنیا، تا مرز 900 دلار افزایش می یابد. برای کسب اطلاع بیشتر از نرخ اجاره در ایالات متحده می توانید به سایت www.rent.com یا www.apartments.com مراجعه کنید.

آیا همسرم می‌تواند در ایالات متحده به کار مشغول شود؟ یا تحصیلاتش را ادامه دهد؟

اگر شما ویزای (روادید) تحصیلی داشته باشید، همسرتان به هیچ عنوان حق کار کردن ندارد. او می تواند به کارهای داوطلبانه (بدون دریافت دستمزد) مشغول شود. پس از ورود به ایالات متحده، همسرتان ممکن است قادر باشد کاری دست و پا کند که با کمک آن ویزایش (روادیدش) را به ویزای (روادید) کار تغییر بدهد؛ اما روی آن حساب باز نکنید، چرا که این امر حتی برای دانشجویان هم سخت است. حضور شما در اینجا لزوماً به این معنا نیست که همسرتان شانس بیشتری برای اخذ پذیرش دارد؛ اما ممکن است مفید واقع شود. یک امکان برای همسرتان این است که چند واحد درسی در دانشکده بردارد، رشته اش را با موفقیت پشت سر بگذارد و بعد برای سال آینده تقاضای پذیرش کند. اگر پذیرفته شد، ویزایش (روادیدش) از F2 به F1 تغییر پیدا خواهد کرد.

چه تعداد دانشجوی خارجی در ایالات متحده هستند؟ چند نفر از آنها ایرانی هستند؟

اوپن دورز Open Doors، یک نظرسنجی که هر ساله توسط یک مؤسسه غیر انتفاعی تحصیلات بین المللی منتشر می شود، گزارش داد که در سال تحصیلی 2007-2006 تقریباً 582984 دانشجوی خارجی در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ایالات متحده ثبت نام کرده بودند، که از این تعداد 2420 نفر اهل ایران بودند.

بیمه درمانی

به خاطر بالا بودن هزینه های درمانی در ایالات متحده، بیمه درمانی برای دانشجویان خارجی ضروری است. در این باره با مشاور دانشجویان خارجی دانشگاه خود مشورت کنید و اطمینان حاصل کنید که هم برای خود و هم برای اعضای خانواده ای که شما را همراهی می کنند بیمه خدمات درمانی کافی داشته باشید.

برنامه های بیمه معمولاً خدمات عادی چشم پزشکی و دندانپزشکی را تحت پوشش قرار نمی دهند. بسته به توافق های صورت گرفته بین دانشگاه و شرکت بیمه، بیمه نامه ها ممکن است «بیماری هایی که ازقبل وجود داشته اند» را تحت پوشش قرار دهند یا قرار ندهند. چنانچه از قبل بیماری دارید که فکر می کنید برای درمان آن نیاز به پوشش درمانی مداوم دارید، در این باره با مشاور دانشجویان خارجی دانشگاه خود صحبت کنید و از او بپرسید که آیا و چگونه باید پوشش بیمه ای اضافی خریداری کنید.

حتی با وجود بیمه، باز هم باید انتظار هزینه های درمانی را داشته باشید، نظیر مشارکت در پرداخت هزینه های ویزیت پزشک و نسخه ها (یعنی اینکه شما بخشی از هزینه را می پردازید اغلب مبلغ ناچیزی در حد 10 یا 20 دلار و بیمه مابقی را پرداخت می کند). بیمه نامه خود را بخوانید و از قبل بدانید که بیمه شما چه مواردی را تحت پوشش قرار می دهد.

اینکه شما برای درمان به چه محلی مراجعه کنید هم تفاوت زیادی در هزینه ایجاد می کند. در اکثر دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی که دانشجویان در خود دانشگاه زندگی می کنند امکانات بهداری و مراقبت های درمانی وجود دارد که مراقبت های درمانی خوبی را با هزینه ای مناسب ارائه می دهند، اما میزان خدمات موجود متفاوت است و اغلب این نوع خدمات فقط مختص دانشجویان است نه خانواده های ایشان. مشاور شما می تواند اطلاعات بیشتری درباره سایر منابع مراقبت های درمانی موجود در جامعه، از قیبل پزشکان خصوصی، برنامه های گروهی، و مراکز فوریت های پزشکی، ارائه دهد. فقط در صورت بروز یک فوریت واقعی باید به مراکز اورژانس بیمارستان ها مراجعه کرد؛ هزینه درمان و مراقبت در این مراکز به مراتب از هزینه مراجعه به پزشک یا کلینیک فوریت ها بیشتر است، و اگر شرکت بیمه از قبل اعلام کرده باشد که چنین هزینه هایی را متقبل نخواهد شد و یا تشخیص دهد که بیماری به اندازه کافی حاد و اضطراری نبوده است که به اورژانش بیمارستان مراجعه شود، چنین هزینه هایی را تحت پوشش قرار نخواهد داد.

اطلاعات و رهنمودهای مربوط به مراقبت های بهداشتی درمانی و بیمه را می توان در دو کتابچه که توسط NAFSA: انجمن آموزش دهندگان بین المللی منتشر شده است یافت. این دو کتابچه عبارتند از:To Your Health: Health and Wellness for International Students, Scholars, and Their Families (بهداشت و سلامت شما: بهداشت و سلامت دانشجویان و پژوهشگران خارجی و خانواده های آنها) و To Your Health: Medical Insurance for International Students, Scholars, and Their Families (بهداشت و سلامت شما: بیمه درمانی دانشجویان و پژوهشگران خارجی و خانواده های آنها). اطلاعات مربوط به نحوه سفارش دادن این دو کتابچه و نسخه های اینترنتی آنها را می توان در این وب سایت یافت: www.nafsa.org/publication.sec/international_students

رفتارهای تبعیض آمیز

آیا این احتمال وجود دارد که به دلیل کشوری که تابعیت آنرا دارم و یا به علت مذهبم تحت تبعیض قرار بگیرم و یا اذیت شوم ؟ آگر چنین اتفاقی بیافتد چه باید کرد؟

خیر چنین رفتاری عادی نیست و در واقع بر مبنای قوانین ایالات متحده آمریکا قابل مجازات است. در صورتیکه با چنین رفتاری مواجه شدید، آنرا به مراجع مربوطه اطلاع دهید –صورت ارتکاب جرم به پلیس مراجعه نمایید، و اگر معتقدید که اعمال تبعیض آمیزی در دانشگاه رخ داده است به دفتر دانشجویان خارجی مراجعه کنید. تبعیض در ارتباط با مسکن را میتوان به وزارت مسکن و توسعه شهری ایالات متحده آمریکا گزارش کرد؛ تبعیض شغلی را میتوان به کمیسیون فرصتهای برابر شغلی گزارش نمود؛ و تبعیض تحصیلی را میتوان به وزارت آموزش و پرورش ایالات متحده آمریکا، دفتر حقوق مدنی گزارش کرد. سازمانهای مدافع حقوق مدنی مانند اتحادیه آزادیهای مدنی ایالات متحده آمریکا ( American Civil Liberties) http://www.aclu.org/ میتوانند حمایت و ارجاع ارائه دهند.

محاسبه ی GPA

برای محاسبه ی GPA می‌توانید از وبسایت زیر کمک بگیرید
Scholaro.com

ارزیابی مدارک از طریق WES

دانشگاه ها هرکدوم با فرآیند خودشون برای WES ارسال میکنن، بعضی با مراجعه بعضی با ایمیل، بعضی هم مثل دانشگاه آزاد باید حضوری تشکیل پرونده بدید و مابقی رو بهتون میگن به چه صورت. اگر پستی هم بخواهید بفرستید همه دانشگاه ها پاکت مهر و موم میکنن و بهتون میدن ولی اونچه مشخصه باید در WES کل اطلاعات رو تکمیل کنید و کد هفت رقمی رفرنس رو داشته باشید بعد به دانشگاهتون مراجعه کنید.

انتخاب بانک برای تمکن مالی

بانک سپه و اکثر بانک‌های ایران توی لیست تحریم هستند. اگه شما میخواین حساب باز کنید بهتره توی یکی از بانک‌های زیر حساب باز کنید تا از بروز هر مشکل احتمالی جلوگیری کنید بانک سامان، پاسارگاد، پارسیان،خاورمیانه و دو بانک دولتی مسکن و کشاورزی چون به سامانه سوئیفت متصل هستند.

امتحان GRE

امتحان GRE جنرال چند قسمت داره
قسمت وربال متن سخت و گزینه های سخت که باید کار کنید
قسمت کوانت که در حد ریاضیات و هندسه سال اول دبیرستان هستش
قسمت آنالیتیکال رایتینگ که باید روی موضوعی بصورت تحلیلی یه رایتینگ بنویسید
بخش وربال و کوانت نمراتشون از 130 تا 170 هستش ،مجموع این دوتا اگه بالای 300 باشه یه نمره ی خوبه و اگه بالای 320 باشه خیلی عالیه
یکی از منابع خوب برای خوندن GRE جنرال کتاب GRE Kaplan هستش.
برای امتحان بخش کوانت هم میتونین از اپلیکیشن رایگان سایت ets.org استفاده کنید که دو امتحان شبیه سازی شده ی بخش کوانت رو داره

بعضی رشته ها هم GRE سابجکت داره، که اونم مثل GRE جنرال قبلا ضروری بود ولی الان بخاطر کرونا ویو شده،کسانی که رشته شون شامل این رشته ها میشه و معدلشون پایینه میتونن از نمره ی خوب امتحان GRE سابجکت برای جبران معدلشون استفاده کنن.

 

ایالات متحده امریکا

آمریکا کشوری واقع در قاره‌ی آمریکای شمالی و در همسایگی اقیانوس اطلس و آرام است. کشورهای همسایه آن کانادا و مکزیک هستند.آمریکا از غرب با رشته‌ کوه‌های بلند و از شرق با کوه‌های کم ارتفاع محصور شده است. نظام حکومتی این کشور جمهوری فدرال مبتنی بر قانون اساسی و متشکل از ۵۰ ایالت است.رئیس دولت رئیس جمهور است. پایتخت این کشور واشینگتن دی سی و پر جمعیت ترین شهرش نیویورک سیتی می‌باشد.
آمریکا با مساحت ۸/۹ میلیون کیلومتر مربع چهارمین کشور پهناور جهان محسوب می‌شود. طبق آنچه اداره سرشماری آمریکا در ۱ آوریل ۲۰۲۳ گزارش کرده است، امریکا جمعیتی معادل ۳۳۱ میلیون نفر را در خود جای داده که این آمار آمریکا را به سومین کشور پرجمعیت جهان تبدیل می‌کند. زبان ملی آمریکا، انگلیسی است. آمریکا بزرگترین جمعیت مسیحیان جهان را در خود جای داده است. پروتستانتیسم بزرگترین گروه مذهبی مسیحیت و تقریبا نیمی از کل آمریکایی‌ها را تشکیل می‌دهد.
در سال ۱۹۰۰، آمریکا به بزرگترین اقتصاد جهان تبدیل شد و بعد از جنگ جهانی دوم آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی به عنوان دو ابر قدرت جهان شناخته شدند.
هم اکنون آمریکا از اقتصادی پیشرفته برخوردار است که برنامه ریزی اقتصادی متمرکز و مقررات دولتی نقش بسزایی در این پیشرفت داشته‌اند.

دانستنی های سفر به آمریکا

مهاجرت به آمریکا

مهاجرت به آمریکا در سال های اخیر برای ایرانیان آسان تر شده است. با توجه به تنوع راه های مهاجرت به آمریکا می توان گفت که لازم است شرایط خود را متناسب با انواع مسیر های کاری، تحصیلی، لاتاری، ازدواج و … انتخاب کنید. جهت اخذ اقامت آمریکا به صورت دائم شخص باید 5 الی 7 سال در این کشور اقامت داشته و پس از گذشت 10 سال برای دریافت گرین کارت آمریکا اقدام کند.

 

چرا آمریکا بهترین مقصد مهاجرتی است؟

1-اقتصاد برتر

آمریکا در سرانه تولید ناخالص داخلی رتبه‌ی ششم در جهان را دارد. همانطور که گفتیم دلار آمریکا مهم‌ترین ارز ذخیره‌ی جهان می‌باشد که نشان از ثبات و قدرت این واحد پول است. گزارشات حاکی از آن است که آمریکا بالاترین میانگین درآمد خانوار را دارد و رتبه‌ی اول بهداشت غذایی در شاخص امنیت غذایی جهان را به خود اختصاص داده است.

2-آموزش با کیفیت

استاندارد تحصیل در آمریکا به قدری بالا است که می‌توان اطمینان داشت دانش‌آموزان و دانشجویان از بهترین موقعیت‌های تحصیلی برخوردار خواهند بود. سیستم آموزشی آمریکا شهرت جهانی دارد. طبق گزارشات بدست آمده، ۱۳ تا ۱۵ کالج و دانشگاه آمریکایی در بین ۲۰ موسسه آموزشی برتر جهان قرار دارند.
هم چنین دانشگاه های ایالات متحده برای دانشجویانی که به دنبال فرصت های کاری  بعد از فراغت از تحصیل هستند، دوره های کارآموزی ارائه می دهد. اکثر دانشجویان با شرکت در یک دوره کارآموزی و کسب تجربه عملی برای یافتن  مشاغل تخصصی آماده می شوند. ایالات متحده  به دانشجویان بین المللی  اجازه می دهد در طول یک ترم ۲۰ ساعت در هفته در دانشگاه کار کنند.
و در ایام تعطیل، مجاز به کار ۴۰ ساعت در هفته هستند. دانشجویان می توانند در کافه تریا، کتابخانه و غیره در دانشگاه کار کنند و اگر  مایل به کار در خارج از دانشگاه هستند، مجوز لازم را از اداره مهاجرت آمریکا دریافت کنند.

3-فرصت‌های شغلی

آمریکا به طور متوالی در رتبه‌ی پنج کشور برتر جهان از نظر بهره‌وری نیروی کار قرار دارد. در این کشور کارفرمایان معمولا به دنبال استخدام افرادی هستند که با استعدادترین و بهترین افراد در حوزه‌ی کاری‌شان هستند. پس اگر مهارت قابل توجهی دارید، می‌توانید امیدوار باشید تا به عنوان نیروی کار وارد آمریکا شوید.
در سال ۲۰۲۳، ۲۷ میلیون خارجی در ایالات متحده کار می کردند که نزدیک به ۱۸.۱٪ از کل  نیروی کار خارجی را تشکیل می دهند. همچنین، در سال ۲۰۲۳، نرخ بیکاری برای مهاجران ۳.۴ درصد است که نسبت به شهروندان ایالات متحده که ۳.۷ درصد است، کمتر می باشد. این نشان می دهد که مهاجران موقعیت های شغلی بیشتری را در بازار کار به دست می آورند.

4-بهداشت

آمریکا در نوآوری پزشکی، یکی از کشورهای پیشرو در سراسر جهان است. این بدان معناست که می‌توانید از بهترین خدمات درمانی در این کشور بهره ببرید. اما هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی در این کشور یکی از گران‌ترین‌ها در سراسر جهان است. با این حال، اگر تحت پوشش بیمه باشید، تا مقدار زیادی می‌توان در این هزینه‌ها صرفه جویی کرد.

5-مسکن

قیمت زمین و ملک در آمریکا به استثنای برخی از شهرها از جمله نیویورک، لس آنجلس و سایر شهرهای بزرگ مقرون به صرفه بوده و افراد به راحتی می‌توانند مسکن مورد نظرشان را تهیه کنند.

6-علم و تکنولوژی

از اواخر قرن نوزدهم میلادی، آمریکا در تحقیقات علمی و نوآوری جز فناوری‌های پیشرفته در سراسر جهان بوده است. این کشور در تحقیقات علمی و عوامل تاثیر گذار در جهان پیشتاز است.

آخرین دیدگاه‌ها

دیدگاهی برای نمایش وجود ندارد.

دسته بندی مطالب

پربازدیدها

مرداد ۱۰, ۱۴۰۲
برنامه مهاجرتی ایتالیا
مرداد ۱۰, ۱۴۰۲
اسکیل ورکر کانادا