برای اپلای به ایتالیا، شما نیاز به مجموعه‌ای از مدارک دارید که به شما کمک می‌کند تا هویت، تحصیلات، و تجربیات کاری خود را اثبات کنید.

خدمات تیم بال برای ایتالیا

  • گرفتن پذیرش از دانشگاه های رنک ایتالیا
  • تمامی خدمات مربوط به بورس
  • اخذ ویزا
  • نگارش یا ریوایز انگیزه نامه
  • نگارش اقرار نامه
  • مشاوره ی تخصصی برای ویزا و پذیرش
  • گرفتن یونیورسیتالی

در زیر، می‌توانید با مدارک مورد نیاز برای اپلای به کانادا آشنا شوید:

پاسپورت: برای اثبات هویت و تاریخ تولد شما، نیاز به ارائه پاسپورت معتبر دارید. اطمینان حاصل کنید که پاسپورت شما دارای مدت اعتبار کافی است و حداقل چند صفحه خالی برای تأیید مهاجرت ویزا دارد.

انگیزه نامه: انگیزه‌نامه یک متن مهم است که در فرایند اپلای برای ایتالیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نامه به شما اجازه می‌دهد تا به مقامات مهاجرتی ایتالیا درباره اهداف، نیازها و انگیزه‌های خود برای مهاجرت به این کشور بپردازید

توصیه نامه: توصیه‌نامه یک متن مهم می باشد که معمولا برای اپلای دانشجویی مورد استفاده قرار می گیرد. این نامه که توسط اشخاصی که شما را به طور مستقیم یا غیرمستقیم می‌شناسند و تجربه‌های شما را می‌شناسند (معمولا استاد دانشگاه) نوشته می‌شود. این نامه‌ها به مقامات مهاجرتی یا موسسات آموزشی/تحصیلی ارائه می‌شود و معمولاً در فرایندهای اپلای مهاجرتی، ادامه تحصیل در دانشگاه یا درخواست شغلی استفاده می‌شود.

رزومه با فرمت اروپایی: رزومه با فرمت اروپایی (European CV) یک قالب استاندارد است که در اروپا برای ارائه اطلاعات شغلی و تحصیلی استفاده می‌شود. این قالب به صورت شفاف و مرتب، اطلاعات کلیدی شما را برای کارفرما یا موسسات آموزشی نمایش می‌دهد.

مدارک زبان مورد قبول دانشگاه: قابل ذکر می باشد که زبان هنگام اپلای در برخی از دانشگاه ها اجباری نمی باشد و شما می توانید بعدا هم نمره ی زبان را ارائه دهید که زمان ارائه ی آن، دانشگاه به دانشگاه متفاوت می باشد، اما برخی از دانشگاه ها نمره ی زبان را هنگام اپلای اجباری می دانند.

ترجمه ریز نمرات و گواهی سه سال دبیرستان و پیش دانشگاهی: ترجمه ریز نمرات و گواهی‌های سه سال دبیرستان و پیش دانشگاهی (Transcript) به معنای ترجمه دقیق و مفصل نمرات و گواهی‌های تحصیلی شما در دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی است. این ترجمه معمولاً برای ارائه به موسسات آموزشی و کارفرمایان خارجی از شما درخواست می‌شود تا بتوانند میزان پیشینه تحصیلی و عملکرد شما را در این دوره‌ها بررسی کنند.

نکته مهم: برای ترجمه ریز نمرات و گواهی سه سال دبیرستان و پیش دانشگاهی، معمولاً از یک مترجم حرفه‌ای با تخصص در زمینه ترجمه مدارک تحصیلی استفاده می‌شود. این مترجم باید تسلط زبانی بالا و آشنایی با اصطلاحات و ساختارهای مربوط به سیستم آموزشی در کشور مبدأ و مقصد داشته باشد.

ترجمه ریز نمرات لیسانس و دانشنامه لیسانس در صورت اپلای برای مقطع ارشد: ترجمه ریز نمرات لیسانس و دانشنامه لیسانس (Bachelor’s Degree Transcript) به معنای ترجمه دقیق و مفصل نمرات و گواهی‌های تحصیلی شما در دوره لیسانس است که برای ارائه به موسسه و کارفرمای خارجی در کشور مقصد استفاده می شود.

کورس دیسکریپشن: کورس دیسکریپشن برای برخی رشته ها در برخی دانشگاه ها ( توضیح واحدهای درسی که پاس کرده اید که معمولا در سایت دانشگاه های داخل کشور و یا در گوگل می باشد و می توانید آن ها را دانلود کرده و به دانشگاه برده تا برای شا مهر زده شود)

رزومه: یکی از مدارک اجباری به هنگام اپلای است، رزومه باید به صورت فرمت اروپایی باشد، برخی از دانشگاه ها برای نوشتن رزومه داخل سایت دانشگاه نمونه و فایل های راهنمایی نگارش رزومه دارند.

برای نوشتن رزومه باید خیلی دقیق و حساس باشید و توانایی ها و دستاوردهایتان را بولد کنید.

رزومه های شما باید دارای قسمت های مهمی باشد، برای مثال باید دارای بخش آکادمیک شما باشد، باید شامل توانایی های شما، دستاوردهایی که داشتین، بخش جوایز و…

به صورت کلی رزومه اولین چیزیه که کمیته بررسی میکند و باید بتوانید به نحوی ارائه دهید که تاثیر اولیه را بر روی کمیته تصمیم گیری بگذارد و ادامه دهند و پرونده ی شما را بررسی کنند.

چک لیست: چک لیست شامل فایلی هست که هر ساله آپدیت می شود و شما باید طبق اون چک لیست مدارکتان را آماده کنیدو تحویل سفارت دهید، چک لیست ممکن است طی تماس هایی که برای وقت  سفارت گرفته می شود بارها  تغییر کند و آپدیت شود، قابل ذکر می باشد که این تغییرات جزیی هستند.

برای چک لیست هر ساله باید منتظر باز شدن وقت های دانشجویی باشیم.

کورس دیسکریپشن: این یکی از مواردی است که برای برخی دانشگاه ها مورد نیاز است و جزء مدارک اجباری سفارت نمی باشد، فقط برخی دانشگاه ها موقع اپلای درس هایی که قبلا شما خوانده اید برایشان مهم می باشدو این مهم برای ۀن است که دانشگاه بداند درس هایی که گذراندید برای رشته ای که می خواهید اپلای کنید مناسب می باشد و یا به رشته ی شما مربوط نمی باشد.

برای اطلاع می توانید با مراجعه به دانشگاه از مدیر گروهتون درخواست کنید که براتون پرینت گرفته و مهر  زده و حتما باید انگلیسی باشد.

درصورتی که مدیر گروه از این موضوع اطلاع نداشت یا به صورت آماده آن را در  اختیار نداشت می توانید با مراجعه به برخی سایت های داخلی و با پرداخت مبلغ ناچیزی فایل آن را دریافت کرده و پرینت کنید و به مدیر گروه داده تا مهر دانشگاه را بزند.

گواهی سیستم نمره دهی: این یک گواهی است که باید از دانشگاهی که مقاطع تحصیلی را آنجا بودید بگیرید و متن گواهی به این مطلالب اشاره می کند،که سیستم نمره دهی در دانشگاه مذکور (از صفر تا بیست) می باشد که برای قبولی در دوره ی ارشد منیمم نمره ی قبولی فلان مقدار می باشد، برای کارشناسی فلان مقدار می باشد.

اگر دانشگاه از دادن این گواهی ممانعت کرد می توانید با مراجعه به سایت وزارت علوم به اسم خودتان با پرداخت هزینه این گواهی رو بگیرید (قابل ذکر است که این مدرک اجباری نیست و فقط برای برخی از دانشگاه ها مورد نیاز می باشد)

شما همچنین می توانید با مراجعه به دبیر خانه ی دانشگاه از آنها تقاضا کنید که نامه ی گواهی سیستم نمره دهی را برایتان صادر کنند، اگر قبلا این کار رانکردن می توانید با نشان دادن یک نمونه به کارمند دبیرخانه، گواهی را برایتان بنویسد و صادر کند و مهر دانشگاه بزند.

توصیه نامه: توصیه نامه یکی از مدارک اجباری به هنگام اپلای می باشد و شما باید ببینید که دانشگاهی که اپلای می کنید چه تعداد توصیه نامه می خواهد و آیا به صورت آنلاین هت توصیه نامه ها یا به صورت کاغذی- در صورتی که به صورت آنلاین بود دانشگاه برای استاد شما لینک می فرستد و استاد باید به سوالاتی که در مورد شما شده است جواب دهد و یک توصیه نامه داخل سایت بنویسد، اما اگر به صورت کاغذی باشد استاد می تواند بنویسد و شما اسکن نامه را آپلود کنید.

داخل توصیه نامه استاد باید از توانایی های شما صحبت کرده و برای کمیته بنویسد که شما چه استعداد و توانایی هایی دارید، رخی از اساتید می خواهند که شما توصیه نامه را بنویسید و استاد آن را مطالعه  و تاییدکند که در این صورت از توانایی هایتان معقولانه بنویسید و از تعریف بیش از حد خودداری کنید.

توصیه نامه را حتما از اساتیدی که با آن ها درس، پروژه ، مقاله یا کار تحقیقاتی داشتید بگیرید.

تمکن و گردش: یکی از مهمترین مدارک مورد نیاز سفارت تمکن مالی و گردش می باشد، ایتالیا به دلیل تمکن مالی معقول و کم یکی از مقاصد عالی برای تحصیل می باشد.

برای ارائه ی تمکن و گردش مالی شما معمولا 3 ماهه ارائه میکنید که این مقدار طبق نرخ روز ارز با بازار  آزاد در حدود 6 تا 7 هزار یورو میباشد.

برای کشور ایتالیا شما باید گردش مالی هم ارائه بدین که این پول نباید به صورت یکجا به حسابتان آمده و راکد بماند.این پول باید به مرور به حسابتان واریز شودو با آن خرید هم داشته باشید برای مثال شما از قبل 2 هزار یورو داخل حسابتان داشتید و امروز 400 بورو بیاد به حسابتان و تا 20 روز بعد 1000 یورو از آن را اقلام معقول 10 تا 50 یورویی داشته باشید و توی 3 ماه این مبلغ رو به حوالی 6 تا 7 هزار یورو برسانید که گردش مالیتان شکل گیرد.

به دلیل نوسانات معادل یورویی نوشته شده است.

اگر از 3 ماه قبل میانگین حساب 6، 7 هزار یورویی را دارید پرینت گرفته و ارائه دهید.

تاییدیه تحصیلی: 

آخرین دیدگاه‌ها

دیدگاهی برای نمایش وجود ندارد.

دسته بندی مطالب

پربازدیدها

مرداد ۱۰, ۱۴۰۲
برنامه مهاجرتی ایتالیا
مرداد ۱۰, ۱۴۰۲
اسکیل ورکر کانادا