تحصیل در کانادا به دلیل وجود موسسات آکادمیک معتبر بین‌المللی و رعایت استانداردهای بالا، جذابیت بسیاری برای دانشجویان دارد. در دانشگاه‌ها و کالج‌های این کشور، برنامه‌های تحصیلی متنوعی از مقطع کارشناسی تا تحصیلات تکمیلی وجود دارد. علاوه بر این، زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی کانادا و فرصت‌های شغلی پس از فارغ‌التحصیلی، از جمله دلایل مهمی هستند که دانشجویان از سراسر جهان به این کشور جذب می‌شوند. با دریافت پذیرش از دانشگاه‌ها و دریافت ویزای تحصیلی کانادا، شما می‌توانید وارد این کشور شده و تحصیلات خود را آغاز کنید.

هر ساله دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا برای تحصیل در کانادا و بهره مندی از امکانات تحصیلی مدرن و اخذ اقامت دائم، راهی این کشور پهناور می‌شوند. اگر می خواهید در کانادا تحصیلات خود را ادامه دهید اما اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، ما در این مقاله سعی کرده ایم به صورت جامع و کامل به تمام سوالات تحصیلی شما پاسخ دهیم.

چرا کانادا را برای تحصیل انتخاب کنم؟

سیستم آموزشی پیشرفتهپیشرو در آموزش زبانتحصیل مقرون به صرفهامکانات ورزشیفرصت‌های تحقیقاتی
تنوع رشته و دانشگاهشرایط اقامتی مناسبفرهنگ مهاجر پذیرتحصیل رایگان فرزنداندریافت بورسیه تحصیلی

تحصیل در مدارس کانادا

تصمیم گیری درباره تحصیل در مدارس روزانه یا شبانه روزی و همچنین مدارس خصوصی یا دولتی واقعاً سخت است. اما جدا از این تصمیمات مهم و تأثیرگذار، شرایط تحصیل در مدارس کانادا به طور کلی مشابه است. در مدارس کانادا، برخلاف ایران، شما بر اساس سن خود در رده های مختلف قرار می گیرید. معمولاً مدارس یک جدول دارند که با مقایسه سن شما در آن جدول، مشخص می شود که در کدام پایه تحصیل کنید. اگر سطح زبان شما آماده نباشد، تمام مدارس دوره های تقویت زبان ارائه می دهند که گاهی رایگان و گاهی با هزینه جداگانه قابل استفاده هستند. سیستم فارغ التحصیلی در مدارس کانادا نیز با سیستم ایران متفاوت است و بر اساس واحدهای درسی که در پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم دبیرستان گذرانده می شود، تعیین می شود. برای ورود به رشته مورد نظر در دانشگاه، شما باید واحدهای کافی را در مدرسه به پایان برسانید.