اخذ ویزای کانادا

اقدام با همراه بهتر است یا به تنهایی؟

اگر داخل کانادا هستید و میخواهید ویزای خود را به تحصیلی تغییر دهید. (iNSIDE)

در اینجا سعی میکنم توضیح بدم اقدام برای تحصیل از داخل خاک کانادا رو و اینکه این روش برای چه افرادی مناسبه وهمچنین فرقش با اقدام از خارج از کانادا چیه:

– اقدام از داخل کانادا(اینساید) روشیه که باید حتما داخل کانادا حضور داشته باشید، وبعدش برای استادی پرمیت از داخل کانادا اقدام بشه. وهمانند اقدام از خارج از کانادا شما پس از گذراندن دوره تحصیل، میتونید برای اجازه کار بعد از تحصیل (PGWP) اقدام کنید و بعدش نیز به PR برسید.

– نکته مهمی که اینجا وجود داره اینه که صرفا حضور فیزیکی در کانادا، داشتن اجازه استفاده از روش اینساید را برای شما ایجاد نخواهد کرد. بلکه نیاز است شما شرایط خاصی را رعایت کنید.

– بصورت کلی برتری خاصی در این روش نسبت به روش اوت ساید کانادا وجود نداره ولی نرخ موفقیت و گرفتن استادی پرمیت دراین روش بسیار بالاست.

– این روش بیشتر به افرادی توصیه میشه که شرایط سختی برای گرفتن ویزای تحصیلی دارن مثل سن بالا، رزومه آکادمیک ضعیف، نداشتن مدرک زبان، گپ تحصیلی زیاد و… که شانس شون برای گرفتن پذیرش خوب و نهایتا ویزای استادی پرمیت پایینه. واز سمت دیگه شانس بالایی برای گرفتن ویزای ویزیتوری دارند، مثلا سابقه سفر خوبی دارن ویا اقوام درجه یک در کانادا دارند. این افراد میتونن با گرفتن پذیرش کاندیشنال(مشروط) از یک دانشگاه یا کالج که DLI Numbe داره این امکان را فراهم کنند که از طریق روش اینساید درخواست شون را به اداره مهاجرت ارائه بدن.

– کاندیشنی که اشاره کردم منظور کاندیشنال به گذراندن یه دوره‌ای باشه، که این دوره میتونه کورس های پیش نیاز یا دوره زبان باشه. اما در متداول‌ترین روش، اکثر افراد با ارائه نکردن مدرک زبان،پذیرش کاندیشنال به گذراندن دوره زبان میگیرند.

– میتوان دوره زبان را در همان جایی که پذیرش گرفتید بگذرانیدو یا در آموزشگاههای زبان مورد تایید آنجا طی کنید. بطور مثال در ILAC، کورس زبان را میتونید بگذرانید.

– شما میبایست ابتدا کورس زبان را به اتمام برسانید و بعد درخواست خود را به همراه نامه تایید تکمیل دوره زبان به اداره مهاجرت ارسال کنید. اگر قبل از اتمام دوره، درخواستتون رو ارسال کنید، احتمال رد شدن درخواست شما برای روش اینساید زیاد خواهد بود.

– نکته دیگه اینکه طول این دوره زبان باید حداکثر ۶ ماه باشه و شما بتوانید درکمتر از ۶ ماه نظر آنها را مبنی بر باموفقیت به اتمام رساندن دوره تون رو جلب کنید.

– زمان رسیدگی به این پرونده ها در اداره مهاجرت معمولا سریعتر از روش اوت ساید هستش.

– افرادیکه ورک پرمیت دارند، یا همسر یا فرزندان افرادیکه استادی پرمیت و یا ورک پرمیت دارند، یا همسر یا والدین افرادیکه اجازه اقامت موقت کانادا (TRP) با اعتبار بالای شش ماه دارند و همچنین خود افرادیکه TRP دارند، یاپناهندگان و یا اعضای خانواده آنها
و… میتوانند بدون گذراندن کورس زبان و صرفا با داشتن پذیرش از روش اینساید اقدام کنند.

به کبک میروید ؟ حتما تست زیر را انجام دهید

لینک دولینگو
توصیه میکنم که حتما یکبار به صورت آزمایشی این تست رو انجام دهید تا با شرایط آشنا شوید:

https://englishtest.duolingo.com/register

مدارک لازم و ترتیب مدارک در فایل های اپلیکنت اصلی

فایل Client Information

فهرست

کاورلتر
استادی پلن
سی وی
اگه مقطع ساینس باشه باید ۷ سوال معروف پاسخ داده شه
شناسنامه
مدارک تحصیلی با ریز نمرات
مدرک زبان
مدارک شغلی
جاب آفر
گواهی عدم سوپیشینه

#فایل_پروف_آو_مینز proof of means که تمام مسائل مالی شما رو دربر میگیره وبهتره به این ترتیب باشه:

فهرست

کاورلترمالی
تعهدنامه ساپورتر درصورت داشتن ساپورتر
تمکن مالی
تمکن مالی ساپورتر
رسیدپرداخت شهریه درصورت وجود
مدارک شغلی ساپورتر
سندهای ملکی وماشین و…

فایل_کلاینت_اینفورمیشنِ شخص همراه که همسرش در کاناداست باید مدارک به ترتیب زیر قرار بگیره:

فهرست
کاورلتر
Purpose of travel
شناسنامه
رزومه
مدرک تحصیلی
مدارک شغلی
گواهی عدم سوپیشینه
شناسنامه همسر
استادی پرمیت همسر
Letter of enrollment
ریزنمرات همسر در کانادا

نامه های شغلی

نمونه گواهی سابقه کار

گواهی میشود که خانم………………… ، فرزند………….. ، به شماره ملی………….. متولد……………… از اردیبهشت ماه سال 1393 تا اردیبهشت ماه سال 1397 کارمند تمام وقت این شرکت بوده است. و درتمام طول این مدت ابتدا به عنوان کارمند آی تی،وپس از آن به عنوان کارشناس آی تی مشغول به کار بوده است.
حوزه فعالیت خانم مجدی ابتدا پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سیستمی کاربران و هم چنین در زمینه مدیریت سرویس های لینوکسی و ویندوزی بوده است که بنده ایشان را شخصی بسیار باهوش، جدی وباظرفیت وقابلیت های بالا در انجام کار به صورت مستقل ومنظم می بینم. در طی مدت ذکر شده ایشان ثابت کردند که بسیارباانگیزه،سریع، فهیم ودارای توانایی مدیریت وهمکاری در توسعه پروژه ها را داشته اند، وایشان دارای یک امتیاز خاص و ویژه در شرکت ما بودند.

نمونه های گواهی سابقه کار

نامه سابقه کار یکی از مهم‌ترین مدارکی است که برای اکثر برنامه‌های مهاجرتی نقش مهمی را ایفا می کند. مخصوصاً برای برنامه هایی مانند اکسپرس انتری و یا نیروی متخصص استانی و یا حتی دانشجویی این مدرک حائز اهمیت ویژه ای است.
لذا لازم دانستم چند نکته در مورد سابقه کار را به شکل خلاصه خدمت شما ارائه دهم:

– سابقه کار لازم نیست حتماً با بیمه باشد ولی بودنش کمک کننده ست.
اگر چه در آپدیت اکثر پرونده‌های نیروی متخصص مانند استان ساسکاچوان بیمه نیز جزو مدارکی است که خواسته می‌شود.
اما برای برخی برنامه ها مانند تحصیلی میتوان با ارائه نامه سابقه کار از یک شرکت معتبر که دارای وب سایت رسمی، آدرس و شماره تلفن است و یا با ارائه فیش های حقوقی یا حکم کارگزینی جای خالی بیمه را پر کرد.

-سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی تان باشد.
اگرچه هیچ کجا رسما چنین چیزی گفته نشده اما با توجه به تجربیات توصیه می شود حتما نامه سابقه کار خود را بر اساس رشته تحصیلی تان بگیرید.
اگر سابقه کار شما با رشته تحصیلی تان یکی نباشد، احتمال رفیوز شدن پرونده وجود دارد. زیرا اثبات اینکه در این فیلد کاری دارای تخصص هستید دشوار میشود (بخصوص برای افرادی که گپ دارند).

– نامه سابقه کار را به شکل کلی تهیه نکنید و حتما جزئیات کارهایی که انجام دادید را در این نامه بیاورید. منظور شرح وظایف و عنوان شغلی است.

– سعی کنید یک سری جزئیات مانند میزان حقوق، تمام وقت یا پاره وقت بودن، تاریخ شروع، پوزیشن دقیق شغلی و … را در نامه بیاورید.

– نامه باید دارای شماره پیگیری، امضای مدیر مستقیم شما، اسم مدیر، پوزیشن شغلی شخص امضا کننده و مهر رسمی شرکت باشد.

– نامه لازم نیست خطاب به شخص و یا شرکت خاصی باشد.

– نامه باید حتماً در سربرگ رسمی شرکت و با مهر و امضای ریاست و یا هر کسی که مسئول مستقیم کار شماست تهیه شود (اگه شرکت اینترنشنال نیست بهتره به زبان فارسی تهیه بشه و بعد بدید دارالترجمه).

– نامه را با NOC رشته خود هماهنگ کنید. قبل از اینکه نامه را نهایی کنید حتما محتویات آن را با آنچه که در واقع کانادا به عنوان مسئولیت کاری شما می‌پذیرد چک نمایید.
می‌توانید به وبسایت:
https://www.jobbank.gc.ca/home
مراجعه کرده و ناک رشته خود را پیدا کنید و سپس با وظایف شغلی که در نامه نوشته اید مقایسه نمایید.
فقط حواستان باشد وظایف شغلی را از روی وبسایت Job Bank کپی نکنید. کپی کاری به راحتی قابل تشخیص است.

– تهیه نامه از شرکت هایی که دیگر وجود خارجی ندارند تهیه نکنید🤦‍♂️
ممکنه کسی قبلاً در شرکتی کار میکرده که هم اکنون این شرکت دیگر وجود خارجی ندارد. در این مواقع می توانید اگر حکم کارگزینی و یا فیش های حقوقی را دارید آنها را ضمیمه پرونده خود نمایید و همچنین سوابق بیمه خود را نیز به این مدارک اضافه کنید.
به هر صورت شما باید اثبات کنید که در این شرکت کار می کردید و هم اکنون این شرکت وجود خارجی ندارد و این مسئله باید شفاف شده و در چک لیست مدارک ارسالی بگنجاند.

– اگر در هنگام تحصیل در مقاطع فوق لیسانس و یا دکترا مشغول به کار بوده اید این سابقه کاری شما مورد قبول قرار می گیرد. اما آن را پاره وقت در نظر بگیرید.
لذا در محاسبه امتیاز خود مراقب این مسئله باشید که چنانچه اگر افسر مهاجرت این سوابق کاری را پاره وقت در نظر بگیرد و هر دوسال را یکسال فرض کند، امتیاز شما از حد مورد قبول پایین‌تر نیاید.
اما سوابق کاری در مقطع لیسانس به ندرت مقبول می‌افتد. احتمال اینکه افسر مهاجرت سابقه کار شما را قبل از فارغ التحصیلی تان بپذیرد پایین است (برای اقامت دائم).

ترجمه مدارک

آیا مهر دادگستری لازم است؟ ویدئوی زیر را مشاهده کنید

دارالترجمه ی پیشنهادی:

نیاز به مراجعه حضوری نیست

حتما اعلام شود از موسسه بال درخواست دارید

✅ارائه کلیه خدمات رسمی و غیر رسمی ترجمه توسط تیم اساتید دانشگاه
✅اخذ تاییدیه های دادگستری، وزارت امورخارجه، کنسولگری، آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت بهداشت و …
✅ترجمه مقالات علمی و کتاب های دانشگاهی

🔴دفتر ترجمە رسمی شمارە 1163

⚖ با مجوز رسمی از قوە قضائیه
⏰ پذیرش مدارک به صورت 24 ساعتە
⏳ ترجمە مدارک در کمترین زمان ممکن

تای چیست؟

تای معمولا سه دسته هست اجتماعی، اقتصادی، خانوادگی

خانوادگی : مریضی افراد خانواده، تک فرزند بودن، تک پسر یا دختر بودن، سن زیاد پدر و مادر، همسر در ایران، داشتن فرزند، نامزد داشتن، …

اقتصادی: سند خونه و هر دارایی قابل قبول، شغل فیش حقوقی بالا و …

اجتماعی: جاف آفر، سربازی، تعهد، شغل، اجاره نامه خونه برای بعد از برگشت

این موارد هم کمک کننده ست:
– دارایی های فرد در کشور مبدا مثل اسناد ملکی و زمین و…
– داشتن Job Offer معتبر و قوی
– داشتن سوابق کاری ودرآمد خوب
– وضعیت اقتصادی فرد در زمان اپلای
– داشتن همسر و فرزند در مبدا(به ویژه فرزند)
– داشتن یا نداشتن فامیل درجه یک در کشور مقصد
– وجود یا عدم وجود والدین در قید حیات و در صورت وجود، محل اقامت آنها
– رشته تحصیلی
-سن و سال
– وضعیت خدمت وظیفه و امکان خروج از کشور مبدا
– دانشگاه کشور مقصد و رشته و گرایش مربوطه
– مدارک ارائه شده در اپلیکیشن از جمله بخش Explanation and Cover letter
و…..

تمکن مالی

تمکن یه جریان بسیار پیچیده س که به خیلی شرایط بستگی داره مثل سن، شغل، گپ وهمچنین مقطع تحصیلی ورزومه و….
اصولا همه این موارد کنار هم میتونه تعیین کنه میزان تمکن تون چقدر باشه و یااینکه یه روزه باشه یا باپرینت یا….
باید میزان تمکن مالی ارائه شده حتما متناسب بامیزان حقوق دریافتی وتعداد ماه یا سالی باشه که کار کردین وباید منبعش مشخص باشه که از کجا اومده.وهمچنین باید بتونید سابقه کار متناسب با رشته تون جهت پرکردن گپ تحصیلی ارائه بدین(زمان اخذ آخرین مدرک تحصیلی تازمان سابمیت).
حالا واسه سفارت باید یه نامه تمکن مالی ارائه داد که مشخص کننده میزان موجودی حساب میباشد ویه پرینت حساب حداقل 4 ماهه که نشون بده شما این پول رو یهویی واریز نکردین واز قبل داشتین، والزامی به داشتن تراکنش نیست! (هم برای نفراصلی وهم برای ساپورتر). یا یه تمکن با میانگین 4 ماهه.
وباید درکنارش آخرین فیش حقوق (درصورت وجود) ، قرارداد، بیمه (درصورت وجود)و… باشه.
حالا میزان تمکن باید حداقل بتونه هزینه های زندگی وشهریه یک سال رو پوشش بده که میتونید با مجموع تمکن خودتون وساپورترتون واحیانا فاند پوشش بدین به اضافه حداقل 20-30 درصد بیشتر. که دراین صورت باید حتما بتونید آفیسر رو قانع کنید که میتونید هزینه های سالهای بعدی رو هم کاورکنید، ولی به شخصه معتقدم تمکن رو بر اساس کل دوره تحصیل تون ارائه بدید. نکته دیگه اینه که آفیسر حدود 70-80 درصد میزان تمکن ساپورتر رو مبنا قرار میده، چون خود ساپورتر نیز نیاز به گذران زندگیش داره.
ومطلب دیگه اینکه مبنای محاسبات آفیسر براساس دلار کانادا میباشد، پس شما چه به نرخ دولتی وچه به نرخ آزاد تمکن بگیرید باید بتونید حداقل مورد نیاز را بر اساس میزان دلار قیدشده در نامه تمکن تون تامین کنید.هر چند آفیسرها از نرخ ارز در ایران باخبرند وسعی کنید محاسبات خودتون بر همین اساس باشه

تمکن ویزای تحصیلی ویدئوهای زیر را در اینستاگرام مشاهده کنید:

پارت اول:

https://www.instagram.com/reel/Cs9cZM2NWU8/?igsh=MzRlODBiNWFlZA%3D%3D

https://www.instagram.com/reel/CtN5cLOtsVV/?igsh=MTc4MmM1YmI2Ng%3D%3D

تمکن یک روزه بگیرم یا چند ماهه؟

ما داخل این پست در اینستاگرام شرایط تمکن رو توضیح دادیم:

https://www.instagram.com/reel/Cs9cZM2NWU8/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

و همچنین این پست:

https://www.instagram.com/reel/CtN5cLOtsVV/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

و همچنین هایلایت ها:

https://www.instagram.com/s/aGlnaGxpZ2h0OjE3OTYzMDM5NTkxMTg2ODQ2?story_media_id=3062503443848556288&igshid=MzRlODBiNWFlZA==

آنچه cic درباره مسائل مالی ذکر کرده